Förbo sparar viss data för att ge dig en bättre upplevelse. Genom att använda Förbo:s tjänster godkänner du detta.Om cookies och personuppgifter

Jag förstår
Gå direkt till innehåll

coronapandemin 2021

Det har varit ett turbulent år med många förändringar. Vi har under året anpassat vår verksamhet och arbetssätt för att försöka minska smittspridningen av coronaviruset. Vi fortsätter att hålla i och hålla ut sommaren ut!

Akuta åtgärder inne i lägenheter

Vi kommer att prioritera akuta åtgärder inne i lägenheterna. Arbeten som inte anses vara akuta kommer att dröja innan de blir avklarade. Vi hoppas att du har överseende med detta och förstår att vi gör det här för att minska smittspridningen bland hyresgäster och personal. 

Med akuta ärenden menar vi bland annat:

  • Elfel, till exempel att ett vägguttag lossnat eller om en huvudsäkring går sönder

  • Krossade glasrutor till lägenheter 

  • Fönster och ytterdörrar som inte går att stänga

  • Låsfel på ytterdörr 

  • Läckande kranar, ej små läckage

  • Läckande rörledningar och element 

  • Helt stopp i avloppet 

  • Toalettstol ur funktion

  • Fel på värme och ventilation (vi gör en bedömning från fall till fall) 

  • Fel på vitvaror så som kyl, frys, tvättmaskin och hela spisen (ugnen)

Om vi ska utföra ett arbete hos dig

Om vi behöver gå in i din lägenhet och utföra ett arbete vill vi gärna att du inte är hemma. Kan du inte lämna hemmet behöver du vara i ett annat rum för att säkerställa att du och vår personal håller tillräckligt med avstånd till varandra.   

Boka telefonmöte med din Förbovärd

Vill du ha en personlig kontakt med oss? Du kan alltid ringa och boka ett telefonmöte med din Förbovärd. Hör av dig till vår kundtjänst så hjälper de dig!

Håll dig uppdaterad via Mina sidor

Vi kommer att skicka ut meddelanden via Mina sidor löpande för att hålla dig uppdaterad med vad som händer hos oss och vad du kan förvänta dig. Se gärna till att du har uppdaterat dina kontaktuppgifter där!