Förbo sparar viss data för att ge dig en bättre upplevelse. Genom att använda Förbo:s tjänster godkänner du detta.Om cookies och personuppgifter

Jag förstår
Gå direkt till innehåll

Vi börjar utföra alla typer av serviceärenden igen!

Under coronapandemin har vi på Förbo vidtagit en rad åtgärder för att minska smittspridningen. I samband med vaccinationstakten och att Folkhälsomyndigheten slopar många restriktioner, kan vi börja utföra alla typer av serviceärenden från slutet av september igen. Det gäller ärenden av akut karaktär likväl som icke-akut. Vi siktar på att öppna Öppet hus senare i oktober och först då kan vi ta emot beställningar inom Personliga hem igen. Eftersom både vi och våra entreprenörer behöver ta igen en del arbete kan du fortfarande påverkas av att det tar längre tid än vanligt för oss att hjälpa dig med ditt ärende. 

Vi kontaktar dig om du har ett ärende liggande

Vi kontaktar alla hyresgäster som har väntande ärenden för att se om behovet av hjälp kvarstår. I första hand kontaktar vi dig per telefon, som alternativ skickar vi sms/e-post. .

Om vi ska utföra ett arbete hos dig

Vi vill att du som hyresgäst ska vara frisk om vi eller våra entreprenörer ska utföra arbeten i din lägenhet. Vid minsta symtom vill vi att du hör av dig och bokar en ny tid. Vi vill också hålla avstånd till varandra inne i lägenheterna, du får gärna vara i ett annat rum medan vi är där. Självklart är vi noga med hygienen, tvättar händer eller använder handsprit. Känner du dig det minsta osäker och inte vill träffa oss kan vi, med ditt tillstånd, gå in i lägenheten och utföra arbetet under tiden du är ute. 

Boka telefonmöte med din Förbovärd

Vill du ha en personlig kontakt med oss? Du kan alltid ringa och boka ett telefonmöte med din Förbovärd. Hör av dig till vår kundtjänst så hjälper de dig!  

Vi följer rekommendationerna

Vi fortsätter självklart att följa de rekommendationer och restriktioner som finns och uppdaterar vårt arbetssätt efter detta. Tillsammans håller vi i och håller ut.