Förbo sparar viss data för att ge dig en bättre upplevelse. Genom att använda Förbo:s tjänster godkänner du detta.Om cookies och personuppgifter

Jag förstår
Gå direkt till innehåll
Rycka

Serviceanmälan 

En serviceanmälan gör du direkt under Mina sidor. Här får du en bra överblick över dina serviceanmälningar och vilken status de har.

Tänk på detta innan du skickar in din serviceanmälan

Vattenlås i tvättställ, golvbrunnar, filtret i köksfläkten och liknande rengör du själv. Självklart får du hjälp vid större stopp i avloppet. Vill du se filmer på hur du gör så titta här! 

Även byte av lysrör, glimtändare, glödlampor och säkringar är sådant som du som hyresgäst ska göra själv.

Har du problem med skadedjur ringer du direkt till Anticimex: 0752-45 10 00 (boende i Hindås, Hällingsjö och Rävlanda ringer 033-22 25 80). 

Så här gör du en serviceanmälan på Mina sidor

När du vill göra en serviceanmälan behöver du vara inloggad på Mina sidor. När du loggat in på Mina sidor skrollar du ner och klickar på raden med rubriken "Funktioner" och klickar på "Serviceanmälan". På raden "Lägenhet" klickar du sedan på knappen "Serviceanmäl". Här fyller du i information kring om det går bra att använda huvudnyckel eller kryssar i det alternativ som passar. Därefter fyller du i om du har husdjur och i så fall vilket. Sen skrollar du ner och väljer vilket rum som ditt ärende gäller. Fyll sen i vad det är i rummet som är fel. Lämna gärna mer information i kommentarsfältet. När du är klar klickar du på "Skicka in serviceanmälan".