Förbo sparar viss data för att ge dig en bättre upplevelse. Genom att använda Förbo:s tjänster godkänner du detta.Om cookies och personuppgifter

Jag förstår
Gå direkt till innehåll

Frågor och svar kring kundundersökningen 2021

Här hittar du frågor och svar om kundundersökningen.

Vilka är AktivBo?

Vi samarbetar med undersökningsföretaget AktivBo som skickar ut kundundersökningen till dig som är hyresgäst hos oss.

På vilket sätt kan jag svara på kundundersökningen?

Om vi har elektroniska kontaktuppgifter till dig som mobilnummer och/eller e-post så skickas det information och en klickbar länk till kundundersökningen. Du kan även logga in på www.svar.aktivbo.se tillsammans med ditt enkätnummer. 

Har vi inte elektroniska kontaktuppgifter till dig kommer du få en tryckt enkät hem i brevlådan istället. Med den följer ett portofritt svarskuvert. 

Jag kan inte logga in med min kod - kan ni hjälpa mig?

Ring supporten hos AktivBo som hjälper dig. Telefon 08-23 39 85. 

Jag har fått sms/mejl men vill hellre fylla i pappersenkäten.

Du behöver inte agera på något sätt. Du kommer automatiskt få kundundersökning skickad till dig postalt. Skickas ut runt den 5 maj. Dock under förutsättning att du ännu inte svarat på kundundersökningen på något annat sätt. 

Jag råkade slänga smset/mejlet med länken till kundundersökningen. Kan ni skicka en ny?

Ett flertal automatiska påminnelser tillsammans med länken kommer att gå ut till dig med uppmaning att svara. 

Hur länge kan jag svara på kundundersökningen?

Mellan 6 april och 19 maj går det att svara. 

Är jag verkligen anonym när jag svarar på kundundersökningen?

Ja, du är anonym när du deltar i vår kundundersökning. Numret på enkäten används för att sortera svaren på rätt fastighet och område samt för utskick av påminnelser.  

Hur återkopplas resultatet?

Återkoppling av resultatet sker här på vår webbplats men även i Förbobladet. 

Jag har anmält i kundundersökningen att något inte fungerar men ingen har hört av sig - varför gör ni inte det?

Det som skrivs in i kundundersökningen bearbetas först flera månader senare och eftersom kundundersökningen är anonym kan vi inte utläsa vem det är som skrivit.
Din serviceanmälan gör du via Mina sidor eller genom att kontakta vår kundtjänst på 031-746 50 00

Skickas kundundersökningen ut till alla hyresgäster?

Ja, de allra flesta av våra hyresgäster får kundundersökningen men det finns några få undantag. Vi inte tar me: 

  • hyresgäster där hyresavin går till annan adress till exempel kommunen, god man eller på grund av andrahandsuthyrning. 

  • hyresgäster som flyttar in eller ut under perioden då vi mäter. 

Jag har tidigare anmält att jag inte vill delta i den här typen av undersökningar? Varför får jag den ändå?

Vi har i möjligaste mån försökt att respektera den önskan. Det har inte lyckats i varje fall och det beklagar vi. Har du frågor om undersökningen är du välkommen att kontakta Fredrik Kristenson som håller i mätningen för Förbo på telefon 031-746 50 88 eller mejl .