!

Vi befinner oss i en unik situation med coronavirusets utbredning. Vi har vidtagit flera förebyggande åtgärder för att försöka minska smittspridningen. Det innebär en del förändringar i arbetet mot dig som hyresgäst.Vi kommer bland annat enbart hantera akuta ärenden inne i lägenheterna och har ställt in Öppet hus tills vidare. Nya arbetsrutiner till följd av coronaviruset

!

Förbo sparar viss data för att ge dig en bättre upplevelse. Genom att använda Förbo:s tjänster godkänner du detta.Om cookies och personuppgifter

Jag förstår

Frågor och svar kring kundundersökningen 2020 

Här hittar du frågor och svar om kundundersökningen vi just nu genomför.

På vilket sätt kan jag svara på kundundersökningen?
Om vi har elektroniska kontaktuppgifter till dig så som mobilnummer och/eller e-post så skickas det information och en klickbar länk till kundundersökningen. 
 
Du kan även logga in på www.svar.aktivbo.se med ditt enkätnummer.

Har vi inte elektroniska kontaktuppgifter kommer du få en tryckt enkät hem i brevlådan istället. Men den följer ett portofritt svarskuvert. 

Jag kan inte logga in med min kod - kan ni hjälpa mig?
Supporten på AktivBo hjälper dig vid inloggningsproblem. Du når AktivBo på Telefon 08-233985. 

Jag har fått sms/mejl om att svara på kundundersökningen men jag vill hellre fylla i pappersenkäten.
Du behöver inte agera på något sätt. Du kommer automatiskt få kundundersökning skickad till dig postalt. Skickas ut den 23 april, dock under förutsättning att du ännu inte svarat på kundundersökningen på något annat sätt. 

Jag råkade slänga smset/mejlet med länken till kundundersökningen. Kan ni skicka en ny?
Du behöver inte agera på något sätt. Ett flertal automatiska påminnelser kommer att gå ut till dig med uppmaning att svara. 

Hur länge kan jag svara på kundundersökningen?
Från 26 mars till 8 maj. 

Är jag verkligen anonym när jag svarar på kundundersökningen?
Ja, du är anonym när du deltar i vår kundundersökning. Förbo samarbetar med undersökningsföretaget AktivBo som har hand om alla enkäter. 

Jag har anmält i kundundersökningen att något inte fungerar men ingen har hört av sig - varför gör ni inte det?
En serviceanmälan gör du via Mina sidor eller genom att kontakta vår kundtjänst på 031-746 50 00. Det som skrivs in i kundundersökningen bearbetas först flera månader senare och eftersom kundundersökningen är anonym kan vi inte utläsa vem det är som skrivit.

Skickas kundundersökningen ut till alla hyresgäster?
De allra flesta av våra hyresgäster får kundundersökningen men det finns några undantag. Vi tar inte med: 

  • hyresgäster där hyresavin går till annan adress till exempel kommunen, god man eller på grund av andrahandsuthyrning. 

  • hyresgäster med skyddad identitet.

  • hyresgäster som flyttar in eller ut under perioden då vi mäter. 

Jag har tidigare anmält att jag inte vill delta i den här typen av undersökningar? Varför får jag den ändå?
Vi har i möjligaste mån försökt att respektera den önskan. Det har inte lyckats i alla fall och det beklagar vi. Har du frågor om undersökningen är du välkommen att kontakta Fredrik Kristenson som håller i mätningen för Förbo på telefon 031-746 50 88 eller mejl