Förbo sparar viss data för att ge dig en bättre upplevelse. Genom att använda Förbo:s tjänster godkänner du detta.Om cookies och personuppgifter

Jag förstår
Gå direkt till innehåll
Människor

hjälp oss att bli bättre!

Vi på Förbo vill gärna veta hur du trivs hos oss. Vad som är bra och vad vi kan förbättra. Tillsammans med undersökningsföretaget AktivBo gör vi regelbundet undersökningar som har stor betydelse för hur vi planerar och vad vi prioriterar. Genom att fylla i vår enkät är du med och påverkar ditt boende.

Kundundersökningen 2020

Vi har nu gått igenom resultaten från Förbos kundundersökning 2020 och sammanställt era svar. Under rubriken ”Årets resultat” finns svaren indelade i kluster där du kan se vad ni tycker är bra och mindre bra i ditt närområde. För flera områden kan du även se vad vi gjort i ditt bostadsområde sen förra kundundersökningen.

Fokus på återkoppling och tillgänglighet

Framöver kommer vi ha fokus på frågor som handlar om hur du som hyresgäst kommer i kontakt med oss och återkopplingen du får kring ditt ärende. Det är många av er hyresgäster som i årets undersökning önskar just en snabbare och enklare dialog med oss. Vi upplever nu ett utmanande läge i vår omvärld och det påverkar även närheten och kontakten till dig som bor hos oss. 

Pandemin ger oss begränsade möjligheter att träffas fysiskt och vi får istället hitta nya sätt att mötas på. Det vi redan gjort är att starta en chatt där du kan möta dina Förbovärdar och uthyrare och på så vis ha ett digitalt möte. Vill du hellre boka ett möte på ditt lokala Förbokontor eller via telefon går det givetvis bra. Vår kundtjänst, som är öppen under hela arbetsdagen, hjälper dig gärna. 

Även om du inte alltid ser oss på plats så händer det massor ute i våra områden och vi har många spännande arbeten på gång hela tiden. Information om detta får du i Förbobladet men vi återkommer även digitalt till dig via Mina sidor. Kontrollera gärna att vi har rätt kontaktuppgifter till dig.

Årets resultat

Härryda

Kungälv

Mölndal

Lerum