Gå direkt till innehåll

vi lovar snabbare återkoppling

Vi har nu påbörjat resan med att infria vårt nya kundlöfte till dig. Löftet lyder:

Du kan förvänta dig att få återkoppling inom två arbetsdagar på ditt ärende. Har du ett akut ärende ska du få återkoppling samma dag. 

Pandemin och svaren från årets kundundersökning har satt fingret på vad vi på Förbo behöver prioritera. Det handlar till stor del om återkoppling och tillgänglighet. Därför har vi tagit fram ett nytt kundlöfte. Vi är inte i mål än men vi har börjat arbeta efter det och vår ambition är att hela organisationen snart ska kunna efterleva löftet.

Har du ett ärende till oss kan du nu alltså alltid förvänta dig ett snabbt svar. I första hand ska återkopplingen ske via telefon men får vi inte tag på dig, eller om du meddelat att du hellre vill bli kontakt på annat sätt, kommer vi att skicka mejl, sms eller meddelande via Mina sidor till dig. På så vis hålls du uppdaterad om vad som händer i ditt anmälda serviceärende. Som vanligt gör du enklast din serviceanmälan på Mina sidor där du också kan följa vad som händer i ditt serviceärende. Se även till att du har rätt kontaktuppgifter inlagda på Mina sidor så att vi kan nå dig.

Genom att nu prioritera återkoppling hoppas vi att du som hyresgäst får en bättre upplevelse och märker skillnad.

Vad är ett akut ärende?

Ett akut ärende behöver återkopplas direkt och kan inte vänta till kommande arbetsdag. Med akuta ärenden menar vi:

  • Elfel, strömlöst i en del av eller hela lägenheten

  • Krossade glasrutor till lägenheter

  • Låsfel på ytterdörr eller garagelås

  • Fel på motordrivna garageportar

  • Läckande rörledningar och element

  • Helt stopp i avloppet, wc eller stigande vatten i vask eller golvbrunn

  • Fel på värme och ventilation (vi gör en bedömning från fall till fall)

  • Fel på vitvaror så som kyl, frys och hela spisen (ugnen)

  • Pågående störning i boendet